Algemene voorwaarden

1. De dienstverlener:

Alle diensten worden verleend en aangeboden door La Forma, gelegen op de Torhoutsesteenweg 441 H003 8400 Oostende. Ons BTW-nummer is BE0875 432 225.

2. Toepassing:

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen La Forma en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken van deze algemene voorwaarden.

3. Verplichtingen van La Forma

  1. La Forma staat ervoor in dat de behandelingen die worden uitgevoerd voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap. Hierbij worden degelijke materialen en producten gebruikt.
  2. La Forma zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachten resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
  3. La Forma zal de klant zoveel mogelijk informeren over de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
  4. La Forma zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling naar behoren uit te kunnen voeren.
  5. La Forma voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties valt.

4. Verplichtingen van de klant

  1. De klant dient alle gegevens die noodzakelijk zijn om de behandeling goed te kunnen uitvoeren aan La Forma te verstrekken.
  2. De klant dient voor de overeenkomst wordt gesloten La Forma op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

 

5. Betaling

  1. La Forma vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het instituut.
  2. De vermelde prijzen zijn inclusief btw.
  3. Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
  4. De klant dient de behandeling en eventuele producten direct na de behandeling contant te betalen. Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag op de rekening van het instituut op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
  5. Elk abonnement wordt door de klant voor het volledige bedrag betaald op het moment dat het abonnement geboekt wordt, dit in het salon gelegen op de Torhoutsesteenweg 441 te Oostende.

6. Annuleringsvoorwaarden:

  1. De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur vooraf aan de afspraak.
  2. Wanneer de klant de afspraak niet 24 uur voor de afspraak annuleert, mag La Forma het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
  3. Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag La Forma de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
  4. In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 6.1, 6.2 en 6.3 te houden. Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.

 

7. Klachtenafhandeling:

  1. Indien de klant een klacht heeft over een behandeling of een product, dan dient hij/zij die zo spoedig mogelijk schriftelijk per e-mail en via de telefoon te melden bij La Forma, minimaal binnen 5 werkdagen na ontdekking.
  2. La Forma moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.
  3. Indien de klacht gegrond is, dan zal La Forma de behandeling opnieuw uitvoeren, zoals overeengekomen is. Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.
  4. Komen het instituut en de klant niet tot overeenstemming, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.

 

8. Beschadiging & diefstal:

  1. Wanneer de klant meubilair, apparatuur of producten in het instituut beschadigt, dan heeft het instituut het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.
  2. Diefstal wordt door La Forma altijd direct bij de politie gemeld.

9. Behoorlijk gedrag:

De klant dient zich in La Forma te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen, heeft het instituut het recht om de klant zonder opgave van reden de toegang te weigeren.

10. Persoonsgegevens & privacy

De klant voorziet La Forma vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan La Forma aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn om de behandelingen zorgvuldig en correct uit te voeren. La Forma kan de persoonlijke gegevens van de klant opnemen in een geautomatiseerd systeem. La Forma behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

La Forma is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien La Forma verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak.

11. Recht

Op elke overeenkomst tussen La Forma en de klant is het Belgische recht van toepassing. In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend. De versie die van toepassing is, is steeds de versie die van kracht was toen de overeenkomst tot stand kwam.

Bij geschillen is enkel de handelsrechtbank van Oostende bevoegd.

Enkel op afspraak
0472 69 85 00 of
info@laforma.be

“Ik zie mezelf niet meer graag als ik in de spiegel kijk.”
“Langzaam kruipen de kilo’s eraan, vooral op mijn buik en billen.”
“Ik wil afvallen, liefst zo vlug mogelijk.”

Herkenbaar?

Boek nu je 10 minuten gratis gezondheidsbabbel

Wanneer mag ik je bellen?

in 10 stappen naar een gezonder leven

Droom je ook van een gezonder leven in een gezonder lichaam? Brachten jouw pogingen tot nu toe weinig op?

Ik deel 10 redenen die jou tot nu toe van je doel hebben weggehouden